{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

امتحان پایان سال از تمام مفاهیم درسی است

ثبت شده در: 1399/01/26 مشاهده: 124     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره پایان سال تحصیلی با ستاد ملی مبارزه با کرونا است، گفت: امتحان پایان سال دانش‌آموزان از تمام مفاهیم درسی است و هیچ بخشی حذف نمی‌شود.

به گزارش گاما به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به صورت مجازی و با حضور وزیر آموزش و پرورش و همه اعضا برای تصمیم‌گیری درباره ادامه سال تحصیلی و چگونگی برگزاری امتحانات دانش‌آموزان برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه وزیر آموزش و پرورش گزارشی از فعالیت‌هایی که در این ایام برای دانش‌آموزان انجام دادند، ارائه کرد؛ به خصوص کاری که در روز نیمه‌شعبان انجام شد و راه‌اندازی شبکه شاد بود.

 هیچ بخشی از کتاب درسی حذف نمی‌شود

نوید ادهم افزود: اعضای جلسه از اهتمام و تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش به ویژه مدیران و معلمان که مجاهدان جبهه دانایی هستند، صمیمانه تشکر کردند که علی‌رغم تعطیلی مدارس، اجازه ندادند آموزش تعطیل شود و با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و تلاش معلمان، پیام‌های آموزشی به دانش‌آموزان منتقل شد.

وی به مصوبات این جلسه اشاره کرد و گفت: اولین نکته این بود که از مدیران و معلمان خواسته شد که در فرصت باقی‌مانده با استفاده از امکانات موجود، تمام مفاهیم آموزشی را به دانش‌آموزان منتقل کنند و هیچ بخشی از کتاب درسی حذف نخواهد شد و امتحان پایان سال از تمام مفاهیم درسی خواهد بود؛ در نتیجه آموزش‌ها را در فرصت باقی‌مانده ادامه دهند.

سهم والدین در نمره دانش‌آموزان

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: نکته دوم این بود که آموزش و پرورش با سرمایه‌گذاری لازم، شرایطی را به وجود آورد که برای سال تحصیلی جدید حتی اگر بیماری کرونا کنترل شد، بتوان از ظرفیت فضای مجازی به عنوان مکمل آموزش استفاده کرد.

وی اضافه کرد: نکته سوم این است که از تلاش و همراهی خانواده‌ها قدردانی به عمل آمد و قرار شد که در ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری، عملکرد خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد و همچنین زحمات و خدمات مدیران و معلمان مبنای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی قرار گیرد.

نوید ادهم در پاسخ به این پرسش که «آیا این موضوع به این معنی است که خانواده‌ها در نمره دانش‌آموزان سهمی داشته باشند؟»، گفت: کم و کیف آن را مشخص کردیم ولی چون باید با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد، اعلام نمی‌کنم و بعد از تأیید ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کنیم.

تدریس تمام کتاب‌های درسی پایه دوازدهم تا پایان اردیبهشت

وی درباره زمان امتحانات دانش‌آموزان نیز اظهار کرد: مقرر شد که چگونگی برگزاری امتحانات با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شود؛ اگر قرار باشد که امتحانات حضوری باشد که باید ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند و اگر مجازی باشد که برنامه‌ آن پیش‌بینی شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم نیز تأکید شد که معلمان و مدیران تلاش کنند که تدریس تمام کتاب‌های درسی تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد زیرا تمام محتوای کتاب درسی مبنای امتحانات و کنکور خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که «پایان سال تحصیلی چه زمانی خواهد بود؟»، اظهار کرد: این همان چیزی است که با هماهنگی ستاد ملی مبارزه کرونا، تصمیم‌گیری می‌شود. پیشنهادات را تنظیم کردیم و گزارش را به ستاد ملی کرونا خواهیم داد و بر اساس آن اقدام می‌شود.