{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

آموزش دریافت رمز دوم یکبار مصرف (پویا) در بانک‌های مختلف

ثبت شده در: 1398/09/11 مشاهده: 121     دسته بندی: اطلاعیه ها

گاما- طبق اعلام بانک مرکزی استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف از ابتدای دی ماه اجباری می‌شود؛ برای دریافت رمز پویای هر بانک از چه اپلیکیشینی باید استفاده کنیم و نحوه‌ی فعال‌سازی هرکدام چگونه است؟

احتمالا تا به حال شنیده‌اید که دریافت رمز دوم یک‌بارمصرف از ابتدای دی‌ماه اجباری می‌شود و خریدهای اینترنتی تنها با رمز دوم یک‌بارمصرف امکان‌پذیر خواهند بود. بانک مرکزی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مردم به‌منظور دریافت رمز و تأیید شماره‌ی تلفن همراه خود باید به بانک صادرکننده‌ی کارت مراجعه کنند. البته این خبر جدید نیست و استفاده از رمز دوم پویا از سال گذشته در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته بود و قرار بود از خرداد ماه سال جاری، تمامی بانک‌ها استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف را برای مشتریان خود الزامی کنند اما به دلیل آماده‌نبودن زیرساخت‌های شبکه‌ی بانکی کشور اجرای این طرح به تعویق افتاد.

بانک مرکزی هدف از اجرای طرح رمز یک‌بارمصرف پویا را جلوگیری از سهولت دسترسی مجرمان به اطلاعات حساب بانکی شهروندان در فضای وب و کاهش کلاهبرداری‌های اینترنتی اعلام کرده که به دو روش پیامک و استفاده از اپیلیکیشن‌های موبایل قابل استفاده است. در ادامه لینک دسترسی به نحوه فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف برای هر بانک را برای شما اضافه می‌کنیم.

با مراجعه به سایت بانک مورد نظر خود از نحوه دریافت رمز پویا (یکبار مصرف) آگاه شوید.

لوگوی بانک ملی
بانک ملی
لوگوی بانک کشاورزی
بانک کشاورزی
لوگوی بانک سپه
بانک سپه
لوگوی بانک صادرات
بانک صادرات
لوگوی بانک اقتصاد نوین
بانک اقتصاد نوین
لوگوی بانک مسکن
بانک مسکن
لوگوی بانک پارسیان
بانک پارسیان
لوگوی بانک انصار
بانک انصار
لوگوی بانک کار آفرین
بانک کار آفرین
لوگوی بانک سامان
بانک سامان
بانک رفاه
بانک رفاه
بانک سرمایه
بانک سرمایه
بانک سینا
بانک سینا
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه تعاون
بانک شهر
بانک شهر
بانک تجارت
بانک تجارت
بانک ایران زمین
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک پاسارگاد
بانک قرض الحسنه مهر ایران
بانک مهر 
بانک توسعه صادرات
بانک توسعه صادرات
بانک ملت
بانک ملت
پست بانک
پست بانک
بانک صنعت و معدن
بانک صنعت و معدن
بانک آینده
بانک آینده
بانک گردشگری
بانک گردشگری
بانک قوامین
بانک قوامین
بانک خاورمیانه
بانک خاورمیانه
بانک مهر اقتصاد
بانک مهر اقتصاد
بانک حکمت ایرانیان
بانک حکمت ایرانیان
بانک قرض الحسنه رسالت
بانک رسالت
موسسه مالی و اعتباری کاسپین
موسسه مالی کاسپین
بانک دی
بانک دی
موسسه مالی و اعتباری ملل
موسسه مالی ملل
موسسه مالی و اعتباری کوثر
موسسه مالی کوثر
موسسه مالی و اعتباری نور
موسسه مالی نور
موسسه مالی و اعتباری توسعه
موسسه مالی توسعه

تفاوت های رمز دوم ثابت و رمز دوم پویا چیست؟

با پویاسازی رمزهای دوم کارت‌های بانکی احتمال این گونه سوء استفاده‌ها به شدت کاهش می‌یابد و دارندگان کارت‌های بانکی می‌توانند به جای استفاده از یک رمز دوم ثابت (ایستا)، در هر بار خرید اینترنتی یا پرداخت های نیازمند رمز دوم، از رمزهای متفاوتی (پویا) که بانک در اختیارشان قرار می‌دهد، استفاده نمایند. شایان ذکر است این رمزها طول عمر محدودی (حداکثر 1 دقیقه) داشته و یکبار مصرف هستند به این معنا که صرفاً برای یک تراکنش قابل استفاده‌اند.

پس از فعال سازی، دارندگان کارت به چه روش هایی رمز دوم پویا خود را دریافت خواهند کرد؟

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری متناسب با نیازمندی‌های مشتریان خود، سازوکارهای متنوعی برای ارائه رمز دوم پویا فراهم نموده‌اند. دارندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند از برنامک‌های تولید رمز بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود استفاده نمایند. توجه داشته باشید که این برنامک توسط بانک صادر کننده کارت ارایه شده و باید از طریق وب سایت رسمی بانک دریافت شوند. همچنین دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک و یا راهکارهای مبتنی بر کدهای دستوری (USSD) از دیگر روش‌های فراهم شده برای ارایه رمز پویا به مشتریان هستند.

برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک چگونه باید اقدام کرد؟

برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک لازم است دارندگان کارت‌های بانکی با مراجعه به شعب بانک صادر کننده کارت یا از روش های تأیید شماره تلفن همراهی که بانک صادر کننده کارت در اختیار شما قرار می دهد نظیر مراجعه به ATM یا اینترنت بانک، شماره تلفن همراه خود را معرفی و در اختیار داشتن آن را تائید نمایند. با عنایت به اینکه رمز دوم پویا به شماره تلفن مشتریان پیامک خواهد شد، لذا ارایه رضایت صریح وی به دریافت پیامک حاوی رمز دوم پویا از طریق شماره تلفن همراه ثبت شده نزد بانک، ضروری است.