{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های با آزمون کنکور 1398

ثبت شده در: 1398/06/23 مشاهده: 177     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما-  سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای خبر از اعلام نتایج نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال 1398 (رشته‌های با آزمون) داد.

بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند نتیجه پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی با آزمون دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، دانشگاه ‌پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در سال تحصیلی 99-1398 جمعاً به تعداد 191215  نفر در پایگاه اطلاع‌رسانی ‌سازمان ‌سنجش ‌آموزش‌ کشور به ‌نشانی: www.sanjesh.org قرار گرفته است.

نکته مهم: لازم به توضیح است کلیه داوطلبان اعم از پذیرفته­ شدگان رشته­ های تحصیلی با آزمون و یا کسانی که در این مرحله در ردیف پذیرفته شدگان قرار نگرفته ­اند، در صورت تمایل برای ثبت نام و پذیرش در رشته­ های صرفاً براساس سوابق تحصیلی می­توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان (بخش آزمون سراسری - سامانه پذیرش در رشته‌های با سوابق تحصیلی) حداکثر تا تاریخ 98/06/28 اقدام نمایند. لازم به تاکید است تاریخ فوق قابل تمدید نمی‌باشد. بدیهی است داوطلبانی که قبلاً در این سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته نموده‌اند در صورت تمایل می‌توانند تا تاریخ فوق نسبت به ویراش اطلاعات و یا رشته‌های انتخابی خود اقدام نمایند.

 

الف ) توضیحات کلی جهت اطلاع کلیه داوطلبان:

1- کلیه پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام، تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) ضرورت دارد ابتدا به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است در صورتی که دانشگاه یا موسسه محل قبولی برنامه‌زمانی مشخصی را برای ثبت‌نام در سایت خود درج ننموده باشد، پذیرفته‌شدگان این قبیل موسسات لازم است مطابق جدول برنامه زمانی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان مندرج در این اطلاعیه برای ثبت‌نام به محل قبولی مراجعه نمایند. بدیهی است عدم مراجعه به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی از تحصیل آنها تلقی خواهد شد.

2-‌ نتایج مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی متعاقباً از طریق سایت آن دانشگاه اعلام خواهد شد و بدیهی است داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محلهای قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نمی‌باشند در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.

3-‌ برای کلیه پذیرفته‌شدگان و همچنین آن‌دسته از داوطلبانی که فرم انتخاب‌ رشته اینترنتی خود را تکمیل نموده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه داوطلب در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته ‌شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر در روز پنجشنبه مورخ 98/06/28 در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.

4-‌ به اطلاع می‌رساند که هرگونه تغییرات منعکس شده به این سازمان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا اعمال سهمیه از سوی ارگانهای ذیربط و ... در نتیجه نهایی داوطلبان ذینفع اعمال گردیده است. بدیهی است داوطلبان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی (در تاریخ 98/06/28) کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده نمایند.

5-‌ با توجه به کنترل‌های متعدد و بررسی‌های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است؛ مع‌الوصف، داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان درصورتی که درخصوص مندرجات کارنامه و یا انتخاب رشته‌ خود سوال و یا تقاضایی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا 98/06/31 منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام نمایند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ 98/06/31 واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.  

 

جدول برنامه زمانی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان برای آن‌دسته از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که برنامه‌زمانی برای ثبت‌نام در سایت اینترنتی خود اعلام ننموده‌اند

 

روز و تاریخ ثبت‌نام

ترتیب حرف اول نام خانوادگی

چهارشنبه 98/06/27

الف – ب – پ – ت – ث –ج – چ

پنجشنبه 98/06/28

ح – خ- د –ذ– ر – ز- ژ – س

شنبه 98/06/30

ش – ص- ض – ط – ظ- ع – غ – ف – ق – ک

یکشنبه 98/06/31

گ – ل – م – ن – و - هـ - ی

 

 

ب) حذف کدرشته محل و یا اصلاحات در دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته:

1- با توجه به اعلام دانشگاه علوم پزشکی بقیه­ الله /عج/ و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، درکدرشته‌های تحصیلی ‌دارای شرایط خاص (کد 31997) پزشکی، (کد 32002) داروسازی و (کد 32006) پرستاری بورسیه وزارت دفاع پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله /عج/ بدلیل عدم پذیرش از سوی ارگان بورس دهنده هیچ داوطلبی به عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام نخواهد شد.

2- براساس اعلام دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص حذف پذیرش دانشجو در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی فرزانگان اصفهان در آزمون سراسری سال 1398، در کدرشته محلهای موسسه مذکور هیچ داوطلبی به عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام نخواهد شد.

3-‌ اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام نخواهد شد. با پذیرفته‌شدگان برای انجام مراحل ثبت‌نام توسط دانشگاه مذکور هماهنگی لازم بعمل خواهد آمد.

4- در رشته ‌تحصیلی مدیریت فرهنگی هنری (کد 35563) مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه- قم، بدلیل عدم ارسال نتایج مراحل مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش داوطلبان از سوی موسسه مذکور، هیچ داوطلبی به عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام نخواهد شد. داوطلبان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند با مرکز ذیربط تماس حاصل نمایند.

5- عنوان «دانشکده علی اباد کتول» وابسته به دانشگاه گلستان، به «دانشکده فنی و مهندسی علی اباد کتول» وابسته به دانشگاه گلستان تغییر یافت.

6- آدرس موسسه غیرانتفاعی سبلان- اردبیل: اردبیل – شهرک کشاورزی- خیابان میلاد- بالاتر از میدان برادران شهیدرجبی- خیابان باقری زنده دل سمت راست کوچه سوم. شماره تلفن: 33517373-045 –33523913-045 دور نگار: 33523911-045 می باشد.

7-آدرس موسسه غبرانتفاعی پاسارگاد- شیراز: بلوار امیرکبیر- شهرک والفجر- بلوار فجر غربی شماره تلفن: 7-38420003-071

وبگاه: www.pasargad-ihe.ac.ir .

8-موسسه غیرانتفاعی پویش-قم:‌ وبگاه: www.pooyesh.ac.ir .

9-موسسه غیرانتفاعی مهراروند-آبادان: وبگاه: www.mehrarvand.ac.ir .

10-دانشگاه شهیدچمران اهواز:‌ کدرشته 30516 علوم و مهندسی آب دوره شبانه گروه ریاضی، پذیرش برای نیمسال اول انجام می­شود.

11- بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص سهمیه مناطق سیل زده براساس تقسیمات کشوری جدید، نام شهرستان «دوره» به شهرستان «چگنی» تغییر یافته و شامل بخش­های مرکزی، شاهیوند و ویسیان می باشد.

12- توضیح در مورد کدهای 11 و 17 (دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی)، 12 (دانشگاه شاهد)، 14 (دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری)، 15 ( مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی)، 18 (دانشکده غیرانتفاعی رفاه)، 19 (دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه تهران)، 20 (بورسیه سپاه )، 21 (دانشگاه شهید مطهری)، 22 (بورسیه وزارت دفاع )، 23 (دانشگاه صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران)، 24 (معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا «ع» مشهد)، 25 (بورسیه ارتش)، 26 (بورسیه نیروی انتظامی) و 29 (رشته کاردانی فوریتهای پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی)، 30 (مرکز آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه-قم)

 12-1- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که برای آنان بجای کدرشته قبولی یکی از کدهای فوق اعلام شده به منزله آن است که منحصراً در کدرشته مذکور نمره علمی لازم را دارا بوده و در ردیف معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت یکی از کدرشته‌های موسسه مذکور قرار گرفته‌اند.

12-2- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که علاوه بر کدرشته قبولی اعلام شده (5 رقمی) یکی از کدهای 2 رقمی فوق نیز در اعلام نتایج برای آنها مشخص گردیده، توجه داشته ‌باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته‌ قبولی، در ردیف معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت یکی از کدرشته‌های موسسه مذکور قرار گرفته‌اند.

12-3- کلیه داوطلبان فوق (داوطلبانی که برای آنان یکی از کدهای 11، 17، 12، 14، 15، 18 ،19 ،20، 21 ، 22 ، 23 ، 24، 25، 26، 29 و 30  اعلام شده است) لازم است براساس برنامه زمانی که در اطلاعیه‌ روز یکشنبه مورخ 98/06/31 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه نمایند. بدیهی است عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های مذکور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می‌گردد و آن دسته از داوطلبانی که دارای کد قبولی دیگری می‌باشند می‌توانند در کدرشته قبولی اعلام شده ثبت‌نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند. لازم به تاکید است آن دسته از داوطلبانی که در کد‌رشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی که در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت نموده و پس از تایید در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آنها در کدرشته اعلام شده قبلی (رشته‌ای که هم اکنون اعلام شده) باطل خواهد شد.

 

ج) مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام از پذیرفته شدگان:  

 

- هر یک از پذیرفته‌شدگان کدرشته‌های امتحانی (پذیرش با آزمون ) می‌بایست حسب مورد مطابق جدول ذیل، مدارک لازم را برای ثبت‌نام در مؤسسه آموزش عالی محل  قبولی تهیه و تحویل نمایند.

 

ردیف

مورد (دیپلم ‌یا مدرک‌ تحصیلی)

نوع مدرک

توضیح و موارد بررسی

1-1

نظام‌ قدیم ‌آموزش‌ متوسطه

- اصل ‌یا گواهی ‌مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج نوع دیپلم، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم.

- بخش ‌و شهرستان ‌محل ‌‌اخذ دیپلم، سال ما قبل و دو سال ماقبل دیپلم می‌بایست ‌با سه سال تحصیل‌ مندرج ‌در لیست‌ یکسان باشد.

- تاریخ اخذ دیپلم در هر یک از رشته‌های ‌تحصیلی نیمسال اول‌ باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود.

- عنوان دیپلم ارائه شده با عنوان دیپلم مندرج در فایل اطلاعات یکسان باشد.

1-2

- گواهی ‌تحصیلی ‌سال ‌ماقبل و 2 سال‌ ‌ماقبل دیپلم با درج‌ بخش‌ و شهرستان ‌محل تحصیل‌ با مهر و امضای ‌مدیر دبیرستان و یا‌ هنرستان با درج بخش ‌و شهرستان ‌سال ‌ماقبل ‌و 2 سال قبل از دیپلم.

2-1

نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی ‌واحدی

 

- اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش‌دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی.

- تاریخ اخذ دوره پیش‌دانشگاهی در هر یک‌ از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود.

- بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ مدرک‌ دوره‌‌ پیش‌دانشگاهی، اخذ دیپلم‌ و سال ‌ماقبل ‌از دیپلم‌ می‌بایست با سه‌ سال تحصیل مندرج در لیست یکسان باشد.

2-2

- اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی ‌‌دیپلم ‌‌متوسطه‌ ‌نظام‌ آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان با درج بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک.

2-3

- اصل ‌مدرک‌ و ‌یا گواهی ‌سال‌ ما قبل ‌دیپلم‌ با مهر و امضای مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان ‌با درج بخش و شهرستان‌ محل اخذ مدرک.

2-4

- اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام ‌نظام‌ آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی (ریاضی‌ فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) در هر یک‌ از سال‌های 1384 به بعد با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش.

- بررسی دقیق نمرات دروس مؤثر در کارنامه با نمرات مندرج در لیست‌ها و یا اطلاعات دریافتی از پرتال‌سازمان.

- عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی ارائه شده با عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی مندرج در فایل اطلاعات یکسان باشد.

2-5

- اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی (ریاضی ‌فیزیک، علوم‌تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر) از سال 1391 با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش

3-1

نظام آموزشی جدید

 (3-3-6)

- اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی موقت پایان تحصیلات ‌‌دوره دوم متوسطه با مُهر و امضای مدیر دبیرستان با درج بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک.

- تاریخ اخذ مدرک تحصیلی پایه دوازدهم در هر یک‌ از رشته‌های تحصیلی برای نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش در نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود.

- بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ مدرک‌ تحصیلی پایه‌های دهم‌ تا دوازدهم، می‌بایست ‌با سه ‌سال تحصیل‌ مندرج در ‌لیست‌ یکسان باشد.

3-2

- فرم 602 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه‌های دهم تا دوازدهم) قابل دریافت از دبیرستان محل تحصیل با مهر و امضای مدیر یا معاون اجرایی دبیرستان.

3-3

- اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا ادارت آموزش و پرورش.

- بررسی دقیق نمرات دروس مؤثر در کارنامه با نمرات مندرج در لیست‌ها ویا اطلاعات دریافتی از پرتال‌سازمان.

4

دانشجویان: اخراجی آموزشی و یا انصرافی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

- اصل فرم انصراف از تحصیل

-دانشجویان اخراجی آموزشی و یا دانشجوی انصرافی دوره روزانه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی حداکثر تا تاریخ 97/12/25 لازم است فرم انصراف از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تأیید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان داخل ارائه نمایند. (فرم شماره 2 – ص 65 دفترچه شماره 1)

5

دارندگان مدرک‌ معادل‌کاردانی‌

 

- اصل مدرک و یا گواهی دانش‌آموختگی در دوره‌ی معادل.

- در خصوص ‌دارندگان ‌مدرک‌ معادل‌ مفاد بخشنامه شماره 2/77633 مورخ 92/05/28 معاونت ‌آموزشی‌ وزارت‌ متبوع‌ ملاک ‌عمل بوده و بررسی‌های لازم می‌بایست براساس این بخشنامه صورت‌ گیرد. ضمناً قبولی ‌پذیرفته‌شدگان دارای مدرک معادل که مشمول مفاد بخشنامه‌ مذکور نمی‌باشند، لغو خواهد شد.

6

دارندگان‌ مدرک کاردانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی

- اصل و یا گواهی مدرک دوره کاردانی (فوق دیپلم).

- تاریخ اخذ مدرک ‌کاردانی برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 و مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه برای آقایان باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود.

7

‌دارندگان‌ مدرک کاردانی ‌گروه ‌آموزشی پزشکی

- پایان‌‌ طرح‌ نیروی ‌انسانی‌ تاریخ 98/06/31 (فارغ‌التحصیلان رشته‌های گروه آموزش پزشکی) پذیرفته‌شدگان ‌رشته‌های تحصیلی نیمسال ‌اول ‌و یا 98/11/30 برای ‌رشته‌های‌ تحصیلی پذیرش برای ‌نیمسال‌ دوم باشد.

8

دارندگان مدرک کاردانی پیوسته

- اصل‌ و یا گواهی ‌مدرک‌ کاردانی‌ پیوسته ‌آموزشکده‌های فنی‌ و حرفه‌ای، دانشگاه جامع‌ علمی –کاربردی و یا دانشگاه آزاد اسلامی.

- اصل یا گواهی تحصیلی سال اول، دوم و سوم دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان‌ و ‌یا هنرستان با درج بخش و شهرستان‌ محل اخذ مدرک.

- مدرک کاردانی پیوسته بدون شرط معدل به جای مدرک پیش‌دانشگاهی‌برای پذیرفته‌شدگان ملاک عمل ‌و قابل‌قبول می‌باشد‌.

- با قید تاریخ اخذ مدرک ‌کاردانی برای رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش در نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود.

- شرط معدل برای ثبت‌نام ملاک نمی‌باشد.

- بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ سال تحصیلی اول، دوم و سوم ‌می‌بایست با سه‌‌سال ذکر شده در لیست یکسان‌ باشد.

- دیپلمه‌های ‌فنی مشمول سوابق نمی‌شوند.

9

کارمندان دولت

- اصل‌ حکم‌ مرخصی‌ سالانه ‌یاموافقت‌رسمی‌وبدون ‌قیدوشرط.

-------------------------------------------

10

گواهی اشتغال

- تصویر حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی، پیمانی، شاغلین‌ و بازنشستگان‌ وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری ‌و بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی و سایر مؤسسات آموزشی تابعه وزارتخانه‌های مذکور.

------------------------------------------

11

کارکنان ‌رسمی ‌وزارت‌ علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و مؤسسات ‌آموزشی و پژوهشی وابسته پذیرفته‌شده در ‌رشته‌های‌‌ تحصیلی‌‌ نوبت ‌دوم (شبانه)

  - اصل‌ حکم ‌استخدامی و یا گواهی رسمی مشمول  سازمان اداری و استخدامی کشور.

------------------------------------------

12

کارکنان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی پذیرفته‌ شده در ‌‌رشته‌های‌‌ تحصیلی‌ نوبت‌ دوم (شبانه)

  - اصل‌ گواهی مبنی بر داشتن شرایط بومی و همچنین داشتن حداقل 3 سال سابقه یکی از انواع استخدام در استان محل قبولی.

-------------------------------------------

13

بهیاران پذیرفته ‌شده در رشته‌ پرستاری

 - معرفی‌نامه‌ مبنی بر داشتن ‌3 ‌سال ‌خدمت، ‌اعم از دولتی ‌یا‌ غیردولتی ‌به عنوان بهیار در استان محل خدمت اشتغال با تأیید دفتر پرستاری محل خدمت.

 - ارائه مدرک دیپلم کامل متوسطه بهیاری نظام قدیم و یا نظام جدید 3-3-6 یا دیپلم ‌بهیاری نظام سالی واحدی/ترمی واحدی (کاردانش) ‌به ‌همراه مدرک‌ پیش‌دانشگاهی (تاریخ اخذ برای رشته‌های نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش در نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد.

- رشته تحصیلی قبولی: کارشناسی پیوسته رشته پرستاری.

 

14

سهمیه مناطق محروم

 

کدرشته‌های مندرج در دفترچه‌های انتخاب رشته تحصیلی:

- علوم‌ ریاضی ‌و فنی (صفحات 71 تا 73)

- علوم‌ تجربی (صفحات 98 و 99)

- علوم انسانی (صفحه 61)

- هنر (صفحات 44 و 45)

- زبان‌های‌خارجی (صفحه 60)‌

- پذیرفته شده می‌بایست حسب مورد و با توجه به کد قبولی بومی یکی از استان‌های: ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان،‌ کردستان، کرمانشاه، ‌کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان مطابق ضوابط مندرج در صفحات 20 و 21 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی(شماره 2)‌ باشد.

15

سهمیه‌ داوطلبان مناطق درگیر بلایای طبیعی  ‌و سایر مصوبات استان‌های خراسان شمالی، خوزستان، گلستان، لرستان و کرمانشاه

 

کدرشته‌های مندرج در دفترچه‌های انتخاب رشته تحصیلی:

 

- علوم ریاضی و فنی (صفحات 73 تا 75)

- علوم تجربی (صفحات 99 تا 101)

- علوم انسانی (صفحات 62 و 63)

- هنر (صفحه 45)

- زبان‌های خارجی (‌صفحه 60)‌

- بومی یکی از بخش‌های شهرستان‌های ذیربط.

- محل اقامت و یا محل اخذ مدرک تحصیلی سال دوازدهم یا یازدهم و یا دهم (نظام جدید آموزشی 3-3-6) و یا ‌پیش‌دانشگاهی یا دیپلم یا ماقبل دیپلم (نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) در یکی ‌از بخش‌ها و یا شهرستان‌های ذیربط ‌باشد.

- داوطلبان مشمول استفاده از این سهمیه می‌بایست در زمان انتخاب رشته نسبت به دریافت فرم اقامت و یا تحصیل در شهرستان مربوط (مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته) که توسط فرمانداری شهرستان تایید گردیده اقدام می‌نمودند. بدیهی است این فرم می‌بایست در زمان ثبت‌نام به دانشگاه محل قبولی تحویل گردد.

16

سهمیه داوطلبان شهرستان ابوموسی دراستان هرمزگان

داوطلبان مشمول توضیحات صفحه 21 دفترچه راهنمای انتخاب رشته

- ملاک بومی: ارائه گواهی سکونت مستمر به مدت 3 سال در شهرستان ابوموسی.

17

سهمیه داوطلبان شهرستان‌های جنوب استان کرمان (جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج و منوجان) و شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان

داوطلبان مشمول توضیحات صفحه 21 دفترچه راهنمای انتخاب رشته

- ملاک بومی: ارائه گواهی اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر و همچنین محل تولد در یکی از شهرها (یا بخش‌های) مذکور

18

سهمیه 30% دانشجوی بومی از محل اصلاح قانون عدالت آموزشی، مصوبه سال 1392 مجلس‌ محترم‌ شورای‌ اسلامی

- ارائه مدرک دال بر بومی بودن با توجه به محل قبولی  در رشته‌های تحصیلی مندرج در صفحات 83 تا 98 دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی علوم تجربی

- اخذ تعهد خدمت بصورت محضری مبنی بر 3 برابر طول مدت تحصیل از پذیرفته شده.

19

کلیه ‌پذیرفته‌‌شدگان‌

- اصل شناسنامه به انضمام 2 نسخه تصویر از تمام صفحات آن

-------------------

20

- اصل کارت ملی به انضمام دو برگ تصویر پشت و روی آن

-------------------

21

- 6 ‌قطعه ‌عکس‌ تمام‌رخ ‌4×3 تهیه ‌شده ‌در سال جاری

--------------------

22

- اصل‌ و کپی دفترچه بیمه (در صورت دارا بودن) اعم از خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، ارتش و...

-------------------

23

-------------------

- باید واجد شرایط‌ عمومی ‌قید شده ‌در دفترچه راهنمای و ثبت‌نام شرکت در آزمون (شماره 1) باشند.

24

کلیه ‌پذیرفته‌‌شدگان (برادران)

- مدرک‌ ‌وضعیت ‌نظام ‌وظیفه.

- با توجه ‌به ‌یکی از بند‌های مندرج در صفحات 20 تا 22 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون (شماره 1)

 

توضیحات و نکاتی در خصوص ردیف‌های جدول فوق:

 

ردیف 2 و 3:

* با توجه به برگزاری امتحانات جبرانی دوره پیش‌دانشگاهی (برای نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا پایه دوازدهم (برای نظام آموزشی 3-3-6) در نیمه دوم شهریور ماه، در صورتی که پذیرفته‌شدگان در زمان ثبت‌نام حسب مورد موفق به ارائه گواهی پیش‌دانشگاهی و یا گواهی پایان تحصیلات ‌‌دوره دوم متوسطه (نظام آموزشی 3-3-6) نگردند، لازم است تعهدی مبنی بر ارائه گواهی فراغت از تحصیل تا تاریخ‌ 98/07/30 در دانشگاه محل قبولی بدهند. بدیهی است در صورت عدم ارائه گواهی مذکور تا تاریخ 98/07/30 قبولی آنان لغو می‌گردد.

* با توجه به بخشنامه شماره 460/221446 مورخ 91/10/18 ریاست‌ محترم ‌مرکز سنجش آموزش‌ و پرورش کلیه پذیرفته‌شدگان می‌بایست به همراه تصویر گواهی پیش‌دانشگاهی و یا گواهی پایان تحصیلات ‌‌دوره دوم متوسطه خود به «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» مراجعه و تائیدیه‌ی تحصیلی (ارزش تحصیلی) از اداره آموزش ‌و پرورش محل تحصیل خود را درخواست نمایند و رسید آن را در زمان ثبت‌نام به دانشگاه ارائه دهند. کلیه پذیرفته‌شدگان حتماً نام رشته و مؤسسه آموزش عالی محل تحصیل خود را در فرم «دفاتر پیشخوان خدمات دولت» اعلام نمایند.

 

- ردیف 4:

دانشجویان‌ اخراجی‌ آموزشی‌ موضوع‌ آیین‌نامه‌ آموزشی‌ و همچنین‌ دانشجویان‌ دوره‌ کارشناسی‌ که‌ مدرک‌ معادل‌ کاردانی (اعم از کاردانی ‌عمومی‌ و یا کاردانی‌) را اخذ نموده‌اند نیز مانند مقررات‌ مربوط به‌ دانشجویان‌ انصرافی‌ پس‌ از تسویه‌ حساب‌ کامل‌ با مؤسسه‌ ذیربط و همچنین‌ اداره‌ کل ‌امور دانشجویان‌ داخل‌ و صندوق‌ رفاه‌ دانشجویان‌ وزارت‌ ذیربط و در صورت‌ نداشتن‌ مشکل‌ نظام‌ وظیفه‌ (برای‌ برادران‌) هیچ محدودیتی در انتخاب رشته نداشته و حق‌ ثبت‌نام‌ در رشته قبولی اعلام شده را دارا می‌باشند. بدیهی‌ است‌ این دسته‌ از داوطلبان‌ می‌توانند کلیه‌ تعهدات‌ مربوط را پس‌ از اتمام‌ تحصیلات‌ خود به‌ صورت‌ یکجا به‌ انجام‌ برسانند.

 

- ردیف‌های 5 الی 8:

1- فارغ‌التحصیلان و یا ‌هریک از دارندگان ‌مدرک ‌کاردانی‌‍ (فوق‌دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی‌‌وحرفه‌ای، دانشگاه جامع‌علمی-کاربردی و یا دانشگاه آزاداسلامی برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال اول سال تحصیلی 99-98 که حداکثر تا تاریخ 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم سال تحصیلی 99-98 که تا تاریخ 98/11/30 فارغ‌التحصیل شده‌اند:

الف) رشته تحصیلی آنها مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت ‌بهداشت، درمان‌ و آموزش پزشکی‌ و یا ‌دانشگاه ‌آزاد اسلامی ‌باشد.

ب) رشته تحصیلی دوره کاردانی آنان فاقد دوره کارشناسی ناپیوسته باشد.

ج) در مهلت تعیین شده بعد از اتمام تحصیل و قبل از اعزام به خدمت در آزمون پذیرفته شده‌اند.

در صورت قبولی در رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی ذیربط و در مقطع بالاتر از کاردانی و با احتساب تعدادی از واحدهای دوره‌ کاردانی در دوره ‌بالاتر به نحوی‌ که حداکثر طول‌ مدت‌ تحصیل آنها از کاردانی به مقطع بالاتر 2 سال‌ کمتر از طول‌‌ مدت تحصیل طبق ‌ضوابط‌ وزارت‌ متبوع ‌در همان دوره تحصیلی باشد، قبولی آنان از نظر نظام وظیفه بلامانع می‌باشد. در غیر اینصورت قبولی‌آنان لغو می‌گردد.

2- دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی) که در هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول پذیرفته ‌شده‌اند چنانچه در حین انجام خدمت ضرورت (وظیفه عمومی) هستند با ارائه گواهی از یگان مربوط مبنی بر اینکه دوران خدمت ضرورت (وظیفه عمومی‌) آنان تا تاریخ 98/06/31 (برای هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول) و یا تا تاریخ 98/11/30 (برای هر یک از رشته‌های تحصیلی نیمسال دوم)‌ به پایان خواهد رسید، مجاز به ثبت‌نام در رشته قبولی اعلام شده می‌باشند.

3- کلیه فارغ‌التحصیلان دوره‌های کاردانی (‌فوق ‌دیپلم دانشگاه‌ها و مؤسسات ‌آموزش‌ عالی‌) رشته‌های تحصیلی گروه آموزشی پزشکی (‌اعم از خواهران و برادران‌) که خدمات قانونی مقرر آنان (طرح لایحه نیروی انسانی) تا تاریخ 98/06/31 به پایان رسیده ‌باشد، مجاز به انتخاب رشته‌های ‌نیمسال اول‌ و ‌دوم بوده‌ و ‌فارغ‌التحصیلان دوره‌های مذکور که ‌خدمات قانونی مقرر آنان تا تاریخ 98/11/30 به ‌پایان می‌رسد، منحصراً مجاز به ‌انتخاب ‌‌رشته‌های ‌‌تحصیلی‌ دارای پذیرش برای ‌نیمسال دوم سال تحصیلی 99-1398 بوده‌اند. بدیهی است آن دسته از دارندگان‌ مدرک‌ کاردانی (فوق‌دیپلم) رشته‌های ‌تحصیلی گروه آموزشی پزشکی که خدمات قانونی مقرر آنان تا تاریخ 98/11/30 به‌ پایان نخواهد رسید، مجاز به‌ ثبت‌نام ‌در رشته قبولی (پذیرش برای نیمسال دوم سال جاری هم) نبوده و ‌قبولی آنان ‌لغو خواهد ‌بود.

- ردیف‌ 15: سهمیه داوطلبان زلزله زده شهرستان‌های: اسلام‌آباد غرب، پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو، روانسر، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و همچنین بخش‌های کوزران و ماهیدشت شهرستان کرمانشاه در (استان کرمانشاه) و داوطلبان سیل زده استانهای خراسان شمالی، خوزستان، گلستان و لرستان شامل شهرستانهای مندرج در جدول ذیل:

 

ردیف

استان

شهرستان

بخش

1

خراسان

 شمالی

بجنورد

مرکزی- گرمخان

رازوجرگلان

مرکزی- جرگلان- غلامان

شیروان

مرکزی- سرحد- قوشخانه

مانه و سملقان

مرکزی- سملقان- مانه

2

خوزستان

آبادان

اروندکنار - مرکزی

آغاجاری

جولکی - مرکزی

امیدیه

مرکزی - جایزان

اندیمشک

الوار گرمسیری - مرکزی

اهواز

اسماعیلیه - غیزانیه - مرکزی

ایذه

دهدز - مرکزی - سوسن

باغملک

صیدون - مرکزی - میداود

باوی

مرکزی - ویس

بندر ماهشهر

بندر امام خمینی - مرکزی

هندیجان

مرکزی - چم خلف عیسی

بهبهان

تشان - زیدون - مرکزی

حمیدیه

گمبوعه - مرکزی

خرمشهر

مرکزی - مینو

دزفول

سردشت - مرکزی - چغامیش - شهیون

دشت آزادگان

بستان - مرکزی

رامهرمز

مرکزی - رودزرد - سلطان آباد - ابوالفارس

شادگان

مرکزی - دارخوین - خنافره

شوش

شاوور - مرکزی - فتح المبین

شوشتر

شعیبیه - مرکزی - میان آب

کارون

سویسه - مرکزی

مسجد سلیمان

مرکزی - گلگیر - عنبر

لالی

حتی - مرکزی

رامشیر

مرکزی - مشراگه

 

 

گتوند

عقیلی - مرکزی

اندیکا

چلو – مرکزی - آبژدان

هفتکل

مرکزی - رغیوه

هویزه

مرکزی - نیسان

3

گلستان

گنبد

مرکزی (شهرگنبد)
داشلی برون(روستاهای حاشیه رودخانه گرگانرود)

آق قلا

مرکزی(شهرآق قلا و روستاهای حاشیه رودخانه گرگانرود) وشمگیر(شهرانبارالوم و روستاهای حاشیه رودخانه گرگانرود)

ترکمن

مرکزی(شهربندرترکمن)
سیجوال(روستاهای حاشیه رودخانه گرگانرود)

گمیشان

مرکزی (شهر گمیش تپه و روستاهای حاشیه رودخانه گرگانرود)
گلدشت(روستاهای حاشیه رودخانه گرگانرود)

4

لرستان

خرم آباد

 

چگنی

بخش­های مرکزی، شاهیوند و ویسیان 

پلدختر

 

دلفان

 

دورود

 

رومشکان

 

الیگودرز

بخش ززماهرو و بشارت

سلسله

مرکزی

 

 

د) توضیحات سهمیه‌ ایثارگران و رزمندگان

1- بیست و پنج درصد (25%) ظرفیت هر کدرشته محل به «همسر و فرزندان ‌شهدا و مفقودالاثر»، «آزادگان‌ و همسر و فرزندان‌ آنان»، «جانبازان 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران 25% ظرفیت)

2- پنج درصد (5%) ظرفیت هر کدرشته محل نیز به «جانبازان زیر 25% و همسر و فرزندان آنان» و «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد. (سهمیه ایثارگران 5% ظرفیت)

تذکر: طبق تبصره بند الف ماده 90 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، در صورتی که سهمیه 25 درصدی ایثارگران توسط داوطلبان مشمول سهمیه فوق تکمیل نشود، خالی مانده آن، ابتدا به مشمولین سهمیه 5 درصدی ایثارگران که شرایط و حدنصاب لازم را داشتند، تخصیص یافته و اگر باز هم این ظرفیت خالی مانده، باقیمانده آن به داوطلبان سهمیه آزاد اختصاص یافته است.

3- آن دسته از داوطلبان ایثارگر (اعم از ایثارگران 25 درصد ظرفیت و ایثارگران 5 درصد ظرفیت) و رزمنده شامل (1- رزمندگان بسیجی. 2- رزمندگان جهادگر. 3- رزمندگان نیروهای مسلح 4 - خانواده شهدا «پدر، مادر، خواهر و برادرشهید». 5- همسر و فرزندان معظم شهدا و یا مفقودالاثر. 6- جانبازان 25% و بالاتر و همسر و فرزندان آنان. 7- جانبازان زیر 25% و همسر و فرزندان آنان. 8- آزادگان عزیز و فرزندان و همسر آنان. 9- همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبان در جبهه) در آزمون سراسری سال 1398پذیرفته شده‌اند در زمان ‌ثبت‌نام، ملزم به ارائه فرم ‌و یا مدرکی ‌در رابطه‌ با‌ تایید سهمیه ثبت‌نامی ‌خویش‌ نمی‌باشند. بدیهی است، ‌چنانچه ‌سهمیه‌ پذیرفته‌شده‌ای حسب مورد از ارگانهای ذیربط ‌مورد تأیید قرار نگیرد از تحصیل آنان ممانعت بعمل خواهد آمد.

داوطلبان گرامی می‌توانند در صورت داشتن سوال طبق مفاد بند 5 قسمت «الف» این اطلاعیه اقدام کنند و یا در صورت لزوم  با شماره تلفن 42163-021 تماس حاصل نمایند.