{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

نحوه طراحی تست‌های آزمون سنجش هوش ورودی مدارس تیزهوشان

ثبت شده در: 1397/03/23 مشاهده: 67     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- وزیر آموزش و پرورش جزئیات نحوه طراحی تست‌های آزمون سنجش هوش برای ورود به مدارس تیزهوشان را اعلام کرد.

به گزارش گاما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما سید محمد بطحایی در حاشیه جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از ممنوعیت تدریس معلمان مرد در دبیرستان‌های دخترانه خبر داد و گفت: درصورت مشاهده این مورد با مدیر متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در حالی که ما معلمان زن بسیار توانمند و مسلطی را در آموزش و پرورش داریم بکارگیری معلمان مرد در دبیرستان‌های دخترانه هیچ توجیهی ندارد.

وی به آزمون مدارس خاص اشاره کرد و گفت: هیچ آزمونی امسال برای مدارس نمونه دولتی برگزار نمی‌شود و این مدارس امسال در مراکز شهر‌ها به مدارس هیأت امنایی تبدیل خواهند شد.

بطحایی افزود: آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره اول تیزهوشان ۵ مرداد برگزار می‌شود و سؤالات به صورت شش گزینه‌ای هوش و سؤالات تشریحی سنجش استعداد‌های تحصیلی خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش از تغییر روند گزینش و انتخاب معلمان مدارس غیر دولتی خبر داد و گفت: روش جدید نظارت بر این مدارس طراحی شده است و از سال تحصیلی آینده اجرایی خواهد شد.

وی ضعف روش‌های نظارتی آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی را تأیید کرد و افزود: متأسفانه به علت نظارت ضعیف، نمی‌توانیم تخلفات و کوتاهی معلمان این مدارس را نظارت کنیم و باید با اصلاح این فرآیند، این نقطه ضعف را برطرف کنیم.

بطحایی گفت: در جلسه امروز من با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بحثی را در رابطه با تغییر انتخاب و انتصاب مدیران مدارس داشتیم که البته این طرح از چند ماه گذشته در ۳ استان به صورت آزمایشی آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: براساس نظام جدید انتخاب مدیران مدارس، شرایط انتخاب این افراد به گونه‌ای خواهد شد که اشخاصی که شرایط مصوب شورای عالی آموزش و پرورش را دارند می‌توانند نامزد مدیریت مدارس شوند.

وی تأکید کرد: با اجرای این طرح زمینه برای انتخاب افراد شایسته ایجاد خواهد شد و محدود به شناخت رئیس منطقه آموزش و پرورش نخواهد بود.