{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

جزئیات رشته‌های جدید شاخه کاردانش/ گرایش 21 درصدی دانش‌آموزان به کاردانش

ثبت شده در: 1396/07/23 مشاهده: 44     دسته بندی: اخبار آموزش و پرورش

گاما- مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اعلام جزئیات رشته‌های شاخه کاردانش، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال تحصیلی جاری، 21 درصد دانش‌آموزان در شاخه کاردانش تحصیل کنند.

به گزارش گاما به نقل از فارس، سید مصطفی آذرکیش، در خصوص «ایجاد رشته‌های جدید در شاخه کاردانش»، اظهار داشت: امسال 7 رشته جدید به رشته‌های شاخه کاردانش اضافه شده است.

وی ادامه دارد: رشته‌های «مدیریت و برنامه‌ریزی امور خانواده»، «ناظر فنی چاپ»، «پلاستیک کار»، «تولید کننده و توسعه دهنده پایگاه‌های اینترنتی»، «تصویر سازی دیجیتالی» و «تولید محتوا و انیمیشن» از جمله رشته‌های جدید است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: امسال در مجموع، 160 رشته مهارتی برای اجرا به کل کشور ابلاغ شده است.

آذرکیش در خصوص «میزان گرایش دانش‌آموزان پایه دهمی به شاخه کاردانش»، گفت: در حال حاضر حدود 4 درصد بیشتر از سال گذشته دانش‌آموزان پایه دهمی به شاخه کاردانش گرایش داشته‌اند؛ یعنی امسال نسبت به سال گذشته 35 هزار دانش‌آموز بیشتر به این شاخه ورود پیدا کرده‌اند.

وی متذکر شد: در حال حاضر اطلاعات 20.39 درصد از دانش‌آموزان در شاخه کاردانش در سامانه سناد ثبت شده است و پیش بینی می‌کنیم در سال تحصیلی جاری، 21 درصد دانش‌آموزان در شاخه کاردانش تحصیل کنند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش در خصوص «تسهیلات در نظر گرفته شده برای هنرجویان شاخه کاردانش»، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نوع آموزش در شاخه کاردانش دارای ماهیت مشارکتی است، همه دستگاه‌های اجرایی در طراحی، تدوین و صدور گواهینامه مشارکت دارند و همین موضوع یعنی اینکه هنرجویان کاردانش علاوه بر اینکه مدرک دیپلم دریافت می‌کنند، گواهینامه مهارت می‌گیرند و از قانون نظام صنفی کشور در بیش از 110 رشته کاردانش، بدون آزمون پروانه کسب دریافت می‌کنند.

آذرکیش تصریح کرد: صندوق «کار آفرینی امید» امسال در مسابقات علمی کاربردی شاخه کاردانش از برگزیدگان مسابقات و جشنواره حمایت کرده است.