تعداد نتایج : 839
ارزشیابی توصیفی در دوره دبستان ادامه مییابد
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اصل ارزشیابی توصیفی در سالهای آینده نیز در دوره ابتدایی ادامه مییابد و اصلاحاتی در آییننامه اجرایی آن انجام خواهد شد. به گزارش تیم رصد گاما- مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص مصوبات جلسه روز گذشته شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: نهصد و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش روز گذشته برگزار شد و در ابتدای جلسه بنده به عنوان دبیر کل شورای عالی گزارشی از عملکرد سال 93 شورا را ارائه دادم. وی ادامه داد: خوشبختانه در سال 93، 7 مصوبه تحولآفرین در شورا به تصویب رسید که برخی از آنها برای اولین بار بررسی و تصویب شد؛ مانند اساسنامه مدارس تیزهوشان، اساسنامه مدارس…
جزئیات و چگونگی برگزاری آزمون سراسری 94
به گزارش تيم رصد گاما- حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با تشریح جزئیات برگزاری آزمون سراسری سال 94 گفت: ثبتنام از داوطلبان آزمون سراسری از یکشنبه 19 بهمن سال 93 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده در روز یکشنبه سوم اسفند پایان یافت که در این مرحله 849هزار و 357 داوطلب ثبتنام کردند. وی افزود: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای داوطلبانی که موفق به ثبتنام نشده بودند مهلت ثبتنام مجدداً در نظر گرفته شد که ثبتنام از این داوطلبان نیز از یکشنبه 17 اسفند آغاز شد و چهارشنبه 20 اسفند به پایان رسید که در این مرحله 31هزار و 399 نفر ثبتنام کردند یعنی در…
افزايش دانش آموزان رشته تجربي نگران كننده است
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش تعداد دانش آموزان رشته علوم تجربی هشدار داد . به گزارش تيم رصد گاما به نقل از واحد مرکزی خبر، آقای زرافشان گفت: افزایش بیش ازحد دانشآموزان رشته علوم تجربی باعث شده این دانش آموزان بخت کمتری برای قبولی درکنکور داشته باشند . وی افزود : به عنوان مثال بخت قبولی در دانشگاه در گروه ریاضی 110 درصد است ولی بخاطر تعدد دانش آموزان در رشته تجربی ، شانس قبولی این دانش آموزان در دانشگاه ها به 50 درصد رسیده است . وی با بیان اینکه با اجرای طرح توازن در دوره متوسطه ورود دانش آموزان به رشته تجربی کنترل می شود افزود : توسعه آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و هم اکنون 41 درصد دانش آموزان پایه دوم و سوم متوسطه در…
دفترچه راهنمای آزمون سراسری 1394 و دانشگاه های فرهنگیان، امام صادق، بقیه الله و اطلاعات و علوم قضایی
دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1394 شرايط و ضوابط پذیرش دانشجو در پردیس های دانشگاه فرهنگيان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی شرایط و ضوابط پذیرش دانشجوی بورسیه در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری (دادگستری) شرايط و ضوابط پذیرش دانشجوی بورسیه در رشته های مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی بقيهالله شرايط و ضوابط پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد پیوسته دانشگاه امام صادق شرايط و ضوابط پذیرش دانشجو در رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی دانشكده اطلاعات
پیرترین معلم جهان ژاپني است
ساکاری موموئی به عنوان پیرترین معلم جهان شناخته شد. ساکاری موموئی به عنوان پیرترین معلم جهان شناخته شد. وی که علاقه به شعر دارد با داشتن 112سال سن پیرترین معلم جهان شناخته شد و نامش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید. رکورد قبلی این عنوان در دست فرد نیویورکی بود که در ماه ژوئن در حالی از دنیا رفت که 111 سال و 164 روز عمر داشت. آقای موموئی در پنجم فوریه 1903 (15بهمن 1281)در فوکوشیما بدنیا امد.او پس از جنگ جهانی دوم در شهر سایتاما در جنوب توکیو به مدرسه رفت و در همانجا به تحصیل پرداخت و تا دوران بازنشستگی خود در انجا ماندگار بود.راه رفتن در این سن و سال برایش سخت و بدون کمک افراد خانواده مشکل دارد.هنگامی که از وی پرسیده می شود که از اینکه نامت در کتاب گینس به ثبت رسیده است می گوید دوست دارد دو…
احتمال شروع به كار مجدد مدارس سيار عشايري
مسئول هماهنگی امور عشایر استان اصفهان گفت: پیگیر مسائل آموزشی عشایر هستیم به گزارش تيم رصد گاما به نقل از فارس، مسئول هماهنگی امور عشایر استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه مسائل آموزشی عشایر از اهمیت ویژهای برخوردار است به دنبال پیگیری مسائل آموزشی این قشر ارزشمند هستیم. محمدرضا خلیلی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به فعالیتهای انجام گرفته در راستای رفاه حال عشایر اظهار کرد: با توجه به اینکه مسائل آموزشی عشایر از اهمیت ویژهای برخوردار است به دنبال پیگیری مسائل آموزشی این قشر ارزشمند هستیم. وی افزود: پیگیر ایجاد نمایندگی امور عشایر در آموزش و پرورش استان اصفهان هستیم و با همکاری خوب آموزش و پرورش استان امیدواریم هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد. مسئول هماهنگی…
حدود 95 درصد ايرانيان باسواد هستند
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو گفت: تعداد بیسوادان بزرگسال در آخرین آمار یونسکو 774 میلیون نفر است که 10 کشور جهان 72 درصد این جمعیت را تشکیل میدهند.. به گزارش تيم رصد گاما به نقل از خبرگزاري فارس محمدرضا سعید آبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در نشست تخصصی «سواد آموزی مشارکت محور در پرتو اراده ملی و حمایت دولتی» که در ساختمان شماره 2 سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به گزارش جهانی سازمان یونسکو در سال 1990 نرخ بیسوادی بزرگسالان 24 درصد کاهش پیدا کرد که در سال 2000 این عدد به 18 درصد و در سال 2011 به 16 درصد رسیده است. وی با بیان این که در آخرین آمار یونسکو تعداد بیسوادان بزرگسال در جهان 774 میلیون نفر است، گفت: منطقه صحرای آفریقا به همراه منطقه غرب و جنوب…
استخدام ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش در سال ۹۴
به گزارش تيم رصد گاما به تقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر استخدام در این وزارتخانه اظهار داشت: درخواستی را از سازمان مدیریت داشتیم و مقدمات آن نیز آماده شده است تا سهمیه استخدام 5 هزار نفر را از سازمان مدیریت بگیریم. وی ادامه داد: بر این اساس، تا یک ماه دیگر اطلاعیه برگزاری این آزمون اعلام میشود و داوطلبان با اولویت مربیان پیشدبستانی و نیروهای شرکتی به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد؛ دوره یکسالهای نیز در دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفتهشدگان برگزار خواهد شد.
اعلام برنامه امتحانات نهايي 1394
به گزارش گاما به نقل از سايت مركز سنجش آموزش و پرورش برنامه امتحانات نهايي سال سوم متوسطه، پيش دانشگاهي در خرداد ماه 1394 اعلام شد. دانلود برنامه امتحانات نهايي خرداد ماه 1394
عوامل مؤثر بر فراگیری دانش آموزان
گاما - همه ساله تعداد قابل توجهی از كودكان دارای هوش متوسط و حتی بالا از نظر انجام تكالیف مدرسه دچار ضعف بوده و حتی مردود می شوند. به دلیل وجود درك افزاینده از اهمیت تعلیم و تربیت در پیشرفت آینده و حفظ جامعه هم مردم و هم اولیاء مدارس در مورد چنین شكست های تحصیلی دچار دلواپسی و نگرانی می شوند و در سراسر جهان برنامه های تحقیقاتی مفصلی صورت می گیرد. از سوی دیگر اخیراً فشاری كلی و عمومی بر مدارس وارد آمده كه همه شاگردان را برای تحصیلات دانشگاهی آماده سازند اعم از آنكه آنان تناسبی برای این طرح داشته یا نداشته باشند. در نتیجه این خطر پیش آمده است كه فشارهای تعلیماتی غیرعاقلانه، زخم ها و بلایای تحصیلی به مراتب بیشتری از گذشته ایجاد كنند. بسیاری عوامل ممكن است در نارسایی تحصیلی دخیل بوده…