{{ (unreadNum > 99)? '+99' : unreadNum }}
اعلان ها
اعلان جدیدی وجود ندارد!
{{ number }}

پربازدیدها: #{{ tag.title }}

فارسی 1396/02/30

آزمون نوبت دوم املا پایه هفتم دبیرستان غیر دولتی آیین - خرداد95

دوره اول متوسطه هفتم فارسی خوزستان ناحیه 4 اهواز آیین خرداد 1395

الهی ، دلی ده که در کار تو جان بازیم ؛ جانی ده که کار آن جهان سازیم ، دانایی ده که از راه نیفتیم ، بینایی ده تا در چاه نیفتیم ، دست گیر که دست آویز نداریم، توفیق ده تا در دین استوار شویم.
از صحرا باز می گشتم و نسیم مانند مادری مهربان و آداب دان که به کودکان خویش ، حق شناسی و ادب می آموزد، سرهای نهال های جوان و بوته های نوزاد خویش را به نشانه ی احترام و وداع با من خم کرده بود و من درآخرین نقطه ی دید که اندک اندک صحرا از نظرم ناپدید می شد، بار دیگر سرم را برگرداندم و با تکان دادن دست هایم به احساسات خاموش اما سرشار از پاکی و صفای این طبیعت و سبزه های معصوم پاسخ می گفتم.
امام خمینی پس از پیروزی انقلاب بیش از ده سال ، رهبری کشور را بر عهده داشت. در زمان رهبری ، خصوصیّات دوران جوانی و میان سالی خویش را حفظ کرد و هم چنان افتاده و فروتن بود. هیچ گاه قدرت ، او را از یاد خدا و محبّت به مردم ، غافل نساخت . مردم نیز او را از جان و دل دوست داشتند.
هیچ گاه زبانش را به دشنام نمی آلود . بدرفتاری با شخص خود را می بخشید ولی درباره ی کسانی که به حریم قانون تجاوز می کردند ، گذشت و مدارا نداشت.در زندگی از تجمّل دوری می جست. در کارهای منزل به خانواده اش کمک می نمود وچون بانگ اذان را می شنید ، به نماز می رفت.
آن ها می خواستند « نمی توانم » های خود را دفن کنند ، کندن زمین ده دقیقه طول کشید؛ چون همه ی بچه های کلاس دوست داشتند در این کار شرکت کنند. وقتی مقداری زمین را کندند، جعبه ی « نمی توانم» ها در آن جا گذاشتند و به سرعت روی آن خاک ریختند.

برای دانلود ثبت نام کنید ( وارد شوید ) و کیف پول خود را شارژ کنید.


باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

 آزمون نوبت دوم املا پایه هفتم دبیرستان غیر دولتی آیین - خرداد95
پیش نمایش صفحه اول فایل
تعداد صفحات فایل : 1

باز نشر محتواها در فضای مجازی، ممنوع است.

نوع آزمون : آزمون نوبت دوم
بازدید : 6547
بروزرسانی شده در 1396/02/30